Donnerstag, 16. Juni 2011

Hajdin Morina: "PRUSHI I FJALËS" 1



Libra dhe autor:

Hajdin Morina: "PRUSHI I FJALËS"
(Pjesa e parë e librit)


FILLIM I NJË POEZIE PËR ADEM JASHARIN


Them Adem
Dhe nuk kam nevojë
Për asnjë metaforë
Për asnjë krahasim
Më ngre në qiell
Estetika e Lirisë
Bukuria e gjakut tim


Shoh Kosovën
Në Drenicë tek merr zjarr
Për t’u ngrohur në janar


Mbi Drenicë është qielli i lirisë
Dhe aty kam shkruar Adem
Gjë tjetër nuk them


Në sytë e lirisë lexoj
Adem Prekaz Drenicë...


Në sytë e lirisë
Në qiellin mbi Drenicë


Lexoj Lirinë
Në lartësinë e qiellit të kaltër
Mbi Drenicë


Lexoj jetëshkrimin e Lirisë
Në Prekaz në Drenicë...

(Skenderaj, 29 qershor 2009)






JASHARËT


Nëpër qiell yje bëhen
Metaforat e Kadaresë
Për atë flakë-liri
Të kësaj Shtëpie
Për atë flakë-shqiponjë
Që dogji mjegullën
Përmbi Kosovë


Sytë e Lirisë plot Adem
Sytë e Ademit
Plot qiell Kosove
Përplot Liri
Sytë e Ademit
Birit të Lulzimit
Të Adem Jasharit


Fryn Liria e Kosovës
Asnjë re në qiellin e lartë
Mbi Jasharë
Plot qiej të kaltër
Në sytë e Ademit të Ri
Për besë zjarr del
Nga përqafimi i tij
Pranë varreve
Dhe në Kullë të Jasharëve
Ballin mbështet Liria
Dhe vijnë shqiptarët
Në Shtëpinë e Lirisë
Shprushin Jetën Legjendën
Vetveten





ZJARRI I JASHARËVE


Në fillim të marsit 1998
Kosovës pak qiell
I kishte mbetur mbi kokë
Nuk jetohej aq ngushtë
Pa dritë pa blerim


Dhe Ademi me Jasharë bënë zjarr
Tokë e shpirt mbushën me zjarr
Të zhbëhej zhbërja jonë


Dhe Kosova bëri qiell për diell


Në fillim të marsit 1998
Qielli digjte saç
Qielli deshi t’i binte
Kosovës përmbi kokë


Por sakaq
Qielli që digjte saç mbi Prekaz
Si një shqiponjë fluturoi lart


Pas mijëra vjetësh
Një Promete tjetër
Për liri bënte zjarr
Adem Jashari
Në Prekaz ndër Jasharë




ZJARRI


Ra flaka
Në prushin e pashuar
Në vendlindjen
E Shekullit të Ri


Zeusi zvogëlon Tokën
Posejdoni rrit detet


Foshnjave që s’janë lindur
U zihet fryma brenda Nënës


Zjarri përvëlon
Të digjet Froni mizor


Sërish zjarri
Përqafimi i Lirisë
Zjarri i prushit të Kosovës
Fytyra e praruar e Bukurisë





AZEM BEJTA I KOHËVE


Mbi varrin - shpellë dritë ndër shekuj
Kulla jote e vrojtimit
Plot Liri e guxim më mbush
Mbi Kosovë kur e shprush vështrimin


Gjithnjë rritet trimëria jote
Kënga e Kosovës thirrja e shokëve
Mbështjellë me ajrin e Arbërisë
Me prushin e legjendës
O prite prite Azem Bejtën





GJAKU I MUJËS


Shprushi prushin e historisë
U mbush zjarr dhe u nis...


Plot Atdhe iu mbushën sytë
Kur hyri i pavdekshëm në Kosovë
Në atë dhjetor


I përqafonte katundet
Qytetet e Shqipërisë
Që ishin shkoqur nga trungu
Pazareve të historisë


Seç e shkrinte borën seç e digjte kufirin
Në atë fund të motit
Në atë fund të mortit


Drejt qiellit ngjitet përditë
Liri dhe Arbëri
I shkrepin sytë




PO VJEN MUJA

(E shkruar duke pritur shtatoren e Komandantit që
do të vendoset në sheshin “Mujë Krasniqi” në Klinë


Këtu ishte gjithkund
Gjithkund këtu ai është
Por po vjen Muja
Mujë Krasniqi po vjen


Po vjen të na ngrejë
Ballin përpjetë
Shtatlartë mbështetur
Në qiell


Po vjen Muja sërish po vjen
Të na kaltërojë syrin
Të na gjelbërojë kujtimin


Po vjen të jetojë vertikalisht
Ta mbajë lart qiellin e tetë
Të Lirisë


Po vjen me fytyrën e moçme
Të Atdheut e të Flamurit tonë


Ai këtu ishte gjithkund
Gjithkund këtu ai është
Por po vjen sërish Muja
Mujë Krasniqi po vjen

(Klinë, qershor 2009)






MUJË KRASNIQI ËSHTË NJË


Në qendër të qytetit
Një Mujë e ka qyteti im
Vetëm një si Diellin
Vetëm një si Lirinë


I vetmi që nuk pushon
24 orë ballin mbi re


Përditë e përqafojnë
Fëmijët nënat e dëshmorëve
Këngët dhe shqiponjat


Pastaj në ditë festash
Para kamerave para mikrofonave
Mbahen fjalët e rastit duartrokasin


Seç e zvogëlon përditë
Atdheun e partive politike
Lirinë seç e rrit përditë


Vetëm një është ai
Si Dielli si Liria si Flamuri


Një Mujë e ka qyteti im
Vetëm një si Diellin
Vetëm një si Drinin





DREJT LIRISË


Çdo 5, 6 dhe 7 mars
Nga flakë e Prekazit
Qielli i Kosovës
Fluturon më lart
Sepse Liria
Dhe shqiponjat e vendit tim
Duan shumë hapësirë
Për fluturim


Çdo 11 mars
Në Prishtinë
Bëj demonstratë
Derisa të më shterojë zëri
Derisa të na vrasin
Derisa të na arrestojnë
Pak nga pak përditë
Se burgu nuk i nxë të gjithë


Çdo 7 maj
Kthehem nga burgu në fshat
Dhe me nënën i stolisim
Dritaret e vogla të shtëpisë
Dyert e çara të oborrit
Me lule të Shën Gjergjit
Çdo 28 Nëntor
Kuq bëhet qielli mbi Kosovë
Shqiponjat e zeza të fluturojnë
Të fluturojnë shqiponjat e zeza
Të fluturojnë
Nëpër kokën tonë mbi kokën tonë





TË JESH SHKODËR


Edhe para rrethimit të parë
Edhe pas rrethimit të njëqindtë
Zëri i flijimit fluturonte mbi Liqen
Mbi qiell të Rozafatit bëhej Kambanë
Ji Shkodër oj Nanë


Mbi atë qiell i kam lidhur nyjë
Legjendat këngët betejat


Mbi atë tokë çdo shekull hodhi zarin
Po kurrë s’e ndali Zana të moçmen kangë
Të jesh Shkodër oj Nanë





NUK ÇLODHESH NË LIRI

( Ismet Jasharit-Kumanovës )


Pikë-pikë përvëlonte
Pikonte malli i Kumanovës
Mbi flakën e Kosovës
Kur erdhe ta lindnim lirinë


Dhe erdhi tjetra verë
A ta bëmë lapidarin
A ta puthën syrin lulet
Në Prizren në Qafë të Dules


A ke qiell tokë e kohë
Të çlodhesh pakëz në liri





JETO NË LARTËSI

( Mr. Selman Lajçit )


Majë bore në majë të Hajlës
Kosovën e sheh më mirë
Dhe flakën e saj


Pushkën ia more Zhuj Selmanit
A Selman Kadrisë
Mbi bjeshkë u bëre plis


Shallin-qefin rreth koke
Të lindurin dhe të vrarin në mal
Ta shpëtosh
Legjendë e legjendës së vjetër
Të rugovasve


Vija e gjakut
Nuk e di në Drin a mbërrini
A ke ende etje


Majë shkëmbi majë qielli jeto
Kosovën e sheh më mirë
Të përvëlon etja e saj




FLAMURI I SHQIPËRISË


( Në një të përditshme të Prishtinës, gati kam harruar cila ishte,
sepse të gjitha nuk dallojnë gjë nga njëra-tjetra,
një gazetar profesionist, që mund të jetë
ekspert shumë i thellë ose analist i rrallë politik,
pa të cilët nuk merret me mend zhvillimi i Republikës sonë,
shkruante dokrra fjalësh për flamujt dhe në këtë kontekst e pashë edhe
Flamurin kombëtar të shqiptarëve. Në këtë shkrim
lexova një urrejtje konformiste, eksperimentale dhe
demokratike-ballkanike ndaj çdo flamuri,
zbërthyer nëpërmjet krahasimesh mjaft të ndyra.
Sado që nga qasja e sotme eksperimentale bashkëkohore
mund të trajtohem e të akuzohem si intelektual që nuk ecën me kohën
dhe sipas promovimit negativ, komercial e diletant të frymës
së diversitetit kulturor në Kosovë, në dëm të shqiptarëve,
mendoj se në historinë e çdo flamuri merr frymë historia
njerëzore, pasuria, krijimtaria, robëria, liria dhe burgjet
e secilit popull. )


Qiriri i dhimbjes
Gati në shpirt m’u ndez
Por jo i thashë vetes
Flamuri këtu qenka
Flamuri në qiell është


Gjithkah pashë Flamur
Në Lezhë Prekaz Krujë


Para spiunëve me shumë sy
Përmbi lukuninë e UDB-së
Fluturoi mbi Kosovë Shqiponja
Pushoi mbi Plis majë Shtëpisë mbi Lis


Ky qiell iu duk pak fluturimit të saj
Deshi nën tokë të kishte strehë
Mbuloi trupat e dëshmorëve
Lirisë iu bë rrënjë e rrënjëve


Drejt Diellit fluturon Shqiponja
Ngarkohet me qiell dhe me dritë
T’ia bashkojë krahët Shqipërisë


Qiriri i dhimbjes
Gati në shpirt m’u ndez
Por jo i thashë vetes
Flamuri këtu qenka
Flamuri në qiell është


Gjithkah shoh Flamur
Mbi Lezhë Prekaz Krujë




LIRIA IME

Si të të përqafoj
Ti kokën nuk e përkul
As sa një fije kashte

Mbi cilin qiell syri yt pushon
Nuk ta putha ballin as dje as sot
Ti kokën lart e më lart





TROPOJA


Nuk ke jetuar
Nëse nuk je
As fëmija as luftëtari
Që ra nga bjeshka
Në prehrin e saj
Me u shërue me jetue





GJOKSET E DËSHMORËVE


Secila këmishë partie
Çuditërisht e ngushtë
Për gjokset e dëshmorëve


Nëpër hapësirat e tyre pa mjegull
Vetëm Shqiponja mund të fluturojë


Vetëm Liria
Emrat e tyre di t’i lexojë


Pa gabime gjuhësore
Pa gabime politike






ISHIT TË ETUR


Dhe zbritën retë
Siç zbresin shqiponjat
Përmbi shkrep


Si lot nëpër faqe
Ra shi ngadalë
Në kopshtin pa vjeshtë
Mbi ju lapidarë


U shter qielli
A ju djeg ende etja


Jeni të etur
Si lot nëpër faqe
Bie shi ngadalë
Në kopshtin pa vjeshtë
Mbi ju lapidarë
Mbi ju ushtarë


Për se keni etje ende
Tash kur kaq shumë shi bie
Në këtë vjeshtë


A dëshironi
Ta krijoni diku edhe një qiell lirie
Edhe një pranverë




GJIROKASTRA E LIRISË


Luftë mbi luftë
Shtëpi mbi shtëpi
Mbi Kala
Flamur Kuq e Zi


Mbi të rënë këngë
Mbi këngë të rënë
Pastaj sërish këngë
E sërish të rënë


Argjiroja valëvitet Flamur
Kurrë nuk zbret


Qëkur je nisur drejt qiellit
Me shqiponjat fluturim
Shqiponjë e vendit tim





MBIDASHURIA

( Atyre që i dhanë gjak Lirisë )


Kur perëndon dielli
Shoh sytë e tyre
Tek ngjiten lartësive
Të mos bjerë asnjë pikë terr





DIELLI TË BËNTE VEND


Shpeshherë shumëkush
Kokën mbi ballin tënd
Ëndërronte


E ti përzjarreshe
Dielli të bënte vend
Shqiponjë e shtatë qiejve


Të duan vetëm ata
Që krijojnë
Një qiell kaltërsi
Me dashuri





RRUGËT E TYRE NUK MBAROJNË


Të bëhesh me ta
Nuk arrin kurrë
Në majë të dashurisë


Rrugët e tyre
Nuk mbarojnë kurrë


Drejt njeriut


Drejt majave qiellore
Të Lirisë





1981


Viti 1981
Ka filluar më 11 mars ditën e mërkurë
Në Qendrën e studentëve të Universitetit
Të Prishtinës


Viti 1981 nuk ka mbaruar më 31 dhjetor
Siç kishin paraparë ata që i bënë gjyqin
Ata që e akuzonin të 1913-ën të 1945-ën
Pse nuk paskan projektuar më shumë robëri
Për vitin 1981


Nuk na nxinte burgu të gjithëve
As objektivi i fotoaparateve të udbashëve
Studentët vinin lumë nga kohë e shkuar
Lumë vraponin drejt ditëve të ardhshme


Në vitin 1981
Që ka filluar më 11 mars
Dhe nuk ka përfunduar më 31 dhjetor
Siç kishin paraparë ata që i bënë gjyqin


( Këtë poezi, me shifrën “1981”, juria e vlerësoi me çmimin e dytë në konkursin letrar të manifestimit kulturor tradicional “Flaka e janarit” 2011, në Gjilan.)





DORUNTINË EJA


Eja natën
Ose ditën kur flemë
Të mos e zgjosh Nanën
Trokit në derë lehtë


Me Kostandinin
Me nëntë vëllezërit
Këndoji të gjitha këngët
Vallëzoji të gjitha vallet


Të mos flenë ofiqarët
Zyrtarët sekretarët
Që nënshkruan
Se ti nuk je gjallë


Eja Doruntinë
Mbushma jetë Shtëpinë






VENDIM


Duke mos u mbështetur
Në asnjë Ligj të Drejtësisë
Në asnjë nen në asnjë nënligj
Në asnjë pikë të nenit
Marr vendim t’i dua njerëzit


Marr vendim ta çmoj Lirinë
Dhe atë gjak - rrënjë të saj


Duke mos u mbështetur
Në asnjë Kushtetutë
Marr vendim ta bëj
Një buzëqeshje të fëmijës
Me zjarrin e yjeve në qiell


Duke mos u mbështetur
Në asnjë Ligj të Demokracisë
Marr vendim të rri me kafshët




YJET QËNDROJNË LART


Dhe ju mos më thoni
Ata janë pak
Se unë ju them
Ju jeni të verbër
Yjet qëndrojnë lart
Dhe ju mos më thoni
Ata janë pak se unë ju them
Është vetëm një Diell
Dhe bota ka mjaft dritë
Është vetëm një tokë
Për të gjithë njerëzit
Dhe ju mos më thoni
Ata janë pak
Se unë ju them
Është vetëm një Shqipëri
Vetëm një tokë një det
Dhe vetëm një qiell i saj
Që na bën shqiptarë
Dhe ju mos më thoni
Ata janë pak
Se unë ju them
Ju jeni të verbër
Yjet qëndrojnë lart
Dhe ju mos më thoni
Ata janë pak
Se unë ju them
Është vetëm në Promete
Dhe mijëra vjet ikën si tash
Prometeu a Zeusi
Është më lart






LUTUNI PËR SHI


Bjer o shi
Të vendosë pranvera
Kurorë sërish
Mbi varret e lirisë


Bjer o shi i mirë
Ta kujtoj lotin tonë

Bjer o shi i mirë
Të them je loti ynë


Bjer
Shi
Bjer
Shi
Bjer
Të mos rritet uji i keq


Mbi sytë e mi bjer rrëke
Ta ndiej lotin e nënës
Që s’më qan kurrë më


Bjer
Mos
U
Ndal
O
Shi
Bëja Lirisë një mijë qiej
Në njërin sy







FUQIA E SHIUT


Bie shi mbi Iliri
Anijet e luftës pushojnë
Pushtimi pushton


Bie shi mbi Arbëri
I merr era kokat e prera
Kryezoti i secilës principatë
Qëndron kryezot
Vetëm me flamurin e vet
Qiellin e Arbërisë e mbulon
Dhe ngre kokën lart
A shkruan në qiell Kryezot


Pastaj seç iu tha Gjergji kur erdhi
Seç i bëri bashkë
Një Flamur me një shkabë
Nga kullë e Janinës
Bie shi gjak
Si nuk u bashkuam
Si mbetëm kaq pak
Pas Vlorës pastaj
Menjëherë ra shi
Të mbilleshin
100 vjet robëri
Dhe tash bie shi i mirë
Të ulet mali syri i hënës të dalë
Të kaltërohet krejt qielli
Të blerojë krejt toka e Bukurisë
Që kaltëron sytë në det
Tash mijëra vjet






VARRI MAJË MALI


Syçelë ka shkuar
Kurrë nuk i mbyllen ata sy
I kaltërohen nëpër qiell
I përzjarren nëpër diell


Një Orë e malit
Një Zanë se nuk ka nanë
Me lot ia ujit rrënjët
E gurit të varrit
Një Orë e malit një Zanë
Se ai nuk ka nanë


Pranë amës së krojeve qëndron
Tokën me gurë qiellin me pishë
Zjarre ndez malet një nga një i djeg


Nëpër natë e nëpër ditë
Ai varr majë mali bën dritë





BALADË E VENDLINDJES


Një kokërr grurë më shumë
Një kokërr grurë më pak
Mijëra vjet bën jetë bukë e nder
Vendlindja ime i shtrenjti fshat


Askund nuk pashë lisa më të gjatë se këta
Nuk pashë sofra më të gjera se këto
Mijëra tavolina në hotele në qytete
Nuk bëjnë sa sofra jote


Më fal i shtrenjti fshat më fal
Që nuk rri 24 orë me ty
Por ti e di unë nuk mungoj kurrë
Kur fryjnë baladat kur fryjnë vajet
Nga varret e moçme nga varret e reja
Kur këndon e qesh çdo fije gruri çdo fije bari
Çdo gur e mur shtëpie ndërtuar mbi eshtra


Qielli yt nuk është vetëm ajo vranësirë mbi ty
Ngarkuar me borë me breshër me shi
Toka jote nuk është vetëm kjo arë e lëvruar
Blerimi yt nuk është vetëm ky livadh i gjelbëruar


Gabimisht flitet e shkruhet për ty e shtrenjta ime
Sepse nuk të shohin shpirtin nuk ta njohin
Gabimisht konstatojnë numrin e shtëpive
Numrin e gjyshërve të baballarëve të nënave
Gabimisht konstatojnë numrin e vajzave të fëmijëve
Të dëshmorëve të jetimëve të invalidëve të pastrehëve
Gabimisht konstatojnë numrin e luftërave dhe të varreve


24 orë në ditë një gëzim kërkoj një lot
Kërkoj një dhimbje të njeriut një dorë
Dhe tek ti si në librin e mirë të gjitha i lexoj


Ma mbush qiellin e Atdheut plot me gëzim
Kur ia merr këngës e valles së dasmës
Kur buzëqesh jeta në vallen me djepa


Ma mbush tokën e Atdheut plot me dhimbje
Kur breshër lotësh derdh mbi të vdekurin
Dhe mbi varret e tua nën lisat e kërrusur


Pakkush qan e qesh sot si ti vendlindja ime


Një kokërr grurë më shumë
Një kokërr grurë më pak
Mijëra vjet bën jetë bukë e nder
Vendlindja ime i shtrenjti fshat


Vendlindja ime me një shkollë të vogël te koka
E shtrenjta ime rrethuar me male
Me asfalt dhe me varre







THANË NUK NA DUHET FLUTURIMI


Thanë më nuk na duhet fluturimi
Çka na duhet qielli
Toka jonë na mban gjallë


Thanë më nuk na duhen thellësitë
Sepse pimë ujë të shiut
Pimë ujë në vrimat e gurit të shpuar
Nuk na duhen gjë thellësitë


Toka jonë e pasur na mban gjallë
Është konstatim i ekspertëve tanë


Po ju them prapë
Fluturimi nuk na duhet gjë thanë
Po ju them sërish
Thanë nuk na duhen gjë thellësitë


Pak na mori uji o pak pikon
Çati e shpuar e qiellit tonë






NGA PËRVOJA JONË BIBLIKE


Dhe njëri tha
Bora është e bardhë
Dielli bën dritë
Dhe i bënë gjyqin


Dhe pa e pyetur kush
Tjetri tha
Bora është e zezë
Dielli bën terr
Dhe gjykatës e bënë





MADHËSHTIA E FLUTURIMIT


Dhe zogjtë nuk iu bindën asnjë urdhri
Nuk e ndalën fluturimin
E flakëruan qiellin


Urdhri vazhdonte
Por zogjtë nuk ranë në tokë
Nuk e shkelën betimin
Atdhe e kanë qiellin





ALI PASHË TEPELENA


Ta kishe pasur dritaren e kullës
Sa syri yt pishë
Derën ta kishe pasur më të lartë mbi kokë
Dhe unë ta kisha vënë një gur në tënden kullë


Atë ditë nuk ishim bashkë të gjithë
Dhe koka jote u pre u nis
Fillimi as mbarimi
I rrugëtimit të gjakut tonë nëpër dete


Njëqind vjet më pas ai varr sa kontinentet
Trupi yt pa kokë u kujtoi shqiptarëve
Shqipërinë pa Kosovë njëqind vjet më vonë




LIBRI I PASHKRUAR


Të më lënë të shkruaj
Pa pushim të shkruaj
Verë e dimër
Nuk bëhet ai libër


Në hirin e librit të djegur
Qindra vjet rrojnë fjalët
Për të lexuar dashurinë
Njeriun dhe lirinë


Hirin e librit të vrarë
Nuk e djeg asnjë zjarr





MAJË BJESHKE


Ta bësh shtëpinë majë bjeshke
Pranë qiellit tonë
Me lisat me gurët tanë


Në të pështyfshin sërish
Më shumë pështymë
U bie mbi fytyrë





DETI ËSHTË MË I THELLË
SE CEKTËSITË TONA


Nëse kam frikë
T’ia prek thellësitë
Nuk them s’ka më Det
Përtej cektësisë sime





MAGJIA E DURRËSIT


Qiell e det seç përqafohen
Me zjarr me kaltërsi
Lundroj nëpër ujëvara flokësh
Lundroj nëpër ujëvara sysh


Mes qiellit dhe detit jetoj
Nuk jam në tokën e vogël
Që nuk vërehet fare


Jam mbështjellë me kaltërsinë
Dhe me lirinë që ta fal qielli
Dhe ta merr toka


Mes qiellit dhe detit do ta lë
Fytyrën kujtimin për Nënën
Poezinë dhe gjithë bukurinë






TOKA ËSHTË MË E MADHE
SE HAPAT TANË TË VEGJËL


Nëse nuk më bëjnë këmbët
Të udhëtoj më tej
Nuk them s’ka tokë përtej






METAFORA E DHIMBJES


Nuk e di cila metaforë
Ka hapësirë për dhimbjen
E shpirtit tënd
Kur t’i pritnin degët një nga një
Të mos mbeteshe Lis


Nuk e di cili varg i poezisë
Ka qiell për ylberin
E gëzimit tënd
Kur degët i rilindje sërish
Të mbeteshe Lis


Mijëra vjet mbi degë e rrënjë
Të goditi sëpata e natës së gjatë
Po rrënjët e tua
Amë e kishin dheun
Dhe qëndrove më këmbë


Shpesh ta kanë prerë trupin
Por gjithmonë ke mbirë sërish
Majë malit afër qiellit
Afër kroit afër lumit
Në vijën e lotëve të Nënës
Në vijën e gjakut të të rënëve


Lis i moçëm lis i ri
Me mjegullën e shekujve përmbi







KA ARDHUR KOHA


Ka ardhur koha
Të filloni
Të më doni


Ka ardhur koha
T’ju dua më shumë


Ka ardhur koha
Të mos trokasin
Të ndruajtura
Rrezet tona
Në dritare
Sikur të mos ishin
Të Diellit tonë fare





EKOLOGJIKE


Nuk do të kemi
Ambient të pastër
Edhe po t’i largojmë
Të gjitha mbeturinat
Nga pragu i derës
Nga oborri
Nga fshati nga qyteti
Nga fusha nga mali
Dhe nga Deti


Nuk do të kemi
Ambient të pastër






STRUGA


Poezi që nuk lexohesh kurrë
Kurrë nuk shkruhesh deri në fund


Këto ura mbi Drin të Zi
Duar të shtrënguara në Iliri


Buzëqeshja e Pogradecit dhe syri yt
E përflakin Qafë-Thanën


Poezi që nuk lexohesh kurrë
Kurrë nuk shkruhesh deri në fund


Strugë





DRIDHEN URAT MBI DRIN


Dridhen urat mbi Drin
Dridhet shpirti i Rozafës
Tek mban urën me njërën dorë
Tek përkund djalin me dorën tjetër
Kaltëron qiellin i jep gji jetës


Rrojnë të moçmet
Apo thashetheme moderne
Po thurin mjeshtrit
Që nuk ndërtojnë ura


Fryn erë me dhimbje të Rozafës
Dridhen urat mbi Drin
Fryn dhimbje në shpirtin tim


Rozafë e Urës së Fshejtë
Rrënjë e Fjalës sime të shenjtë







PRARIMI I LARTËSISË


Prarimi i lartësisë
Ia merr të dy sytë


Dhe nuk i sheh zogjtë
Që ngjiten në qiell
Të kenë më shumë diell






GJIROKASTRA PORTË E HAPUR


Seç e shprush atë prush
Ata gurë seç i lexoj
Sa herë shkoj


Bukuri e moçme m’i merr sytë
Përkundem si fëmijë
Në atë djep legjendash


Orë e muza bashkë
Përtërijnë Kalanë






FYTYRA E PUSHTIMIT


Nëpër unazat e ngushta
Të shekujve
Qindra vjet


Pushtim
Pa pranverë
Padrejtësi
Prapambetje
Paaftësi
Përjashtim
Parti


Dhe unë e dita
Si e ruajta
Ditëve të verës
Zjarrin nën hi
Për liri


Vetëm unë e di






DY KRAHËT E SHQIPËRISË


Mbaj vesh
Nuk ushtojnë
Krojet e Ali Pashës
Është vaji i nuseve çame
Me djepa të shpuar mbi shpinë
Me vendlindje
Ngarkuar në shpirt


Copa shkëmbinjsh
Si breshër u ranë mbi flokë
Nuset çame
Seç u drodhën fort


Luginës së Drinos
Ngjitej një tjetër gjëmë


Prandaj rrjedhin edhe sot
Rrjedhin qelb e gjak
Rrjedhin pandërprerë
Plagët e Shqipërisë
Aty ku krahët ia kanë prerë


Aty ku shkoqën armiqtë
Kosovën me Çamërinë
Dy krahët e Shqipërisë





REFREN VARFËRIE


Zotëri a do karrocë
A do qymyr zotëri
A ka dru me pre


Ka dëshirë të rritet
Jeta ime e vogël
Njëqind orë i ka dita ime


Zotëri a do karrocë
A do qymyr zotëri
A ka dru me pre






PA MEND NUK SHIHET


Të përzunë rojtarët pa sy
Të Republikës së Platonit
Falltarët e demokracisë eunuke


Ç’bukuri linde për të varfrin popull
Atë ditë atje lart ku i pe e s’të panë
Majë Olimpit që mban qiellin lart


Ta kisha ditur ç’bukuri ke lindur
Kur nxore zjarr nga syri i muzave
Për t’i djegur kasollet e shpirtit





QYTETI IM


Shtrirë në shkallët e ftohta të Butrintit
Mund ta përjetojmë tragjedinë tonë
Të shkruar për shembull nga Eskili
Me aktorë që më s’jetojnë


A do të zgjohemi nga gjumi
Të vëmë lule ku duhet
E të flemë dikur vonë






GJUHA SHQIPE


Kryeemër i të gjallëve
Dhe i të vdekurve të mi
Kryekështjellë e Shqipërisë
Më je ti


Rrëzove perandorë
Mbretër pashallarë
Xhandarë udbashë
Spiunë e tyxharë
Tek bënin çmos
Ta bënin terr të Kozmosit
Qiellin dhe tokën tonë


Kryekështjellë
E shpirtit
E tokës
E qiellit


Kryekështjellë
E Kryezonjës






ZBULIME EKSPERTËSH


Ekspertët analistët politikë
Projektuesit specialistët
Menaxherët përkthyesit
Moderatorët regjisorët
Shkrimtarët aktorët
Servilët puthadorët
Dhe plot të tjerë
Plot o Zoti ynë plot
Paskan zbuluar
Paskan promovuar zbulimin
Se Kostandini kurrë
Nuk qenka ngritur nga varri
Për ta mbajtur fjalën e dhënë
Kurrë nuk paska udhëtuar
Me Doruntinën
Atë natë të bukur me hënë


Kurrë nuk qenkan ngritur
Muret e Urës së Fshejtë
Mbi gruan e Vëllait të Vogël
Që e mbajti Besën


\Gjergj Elez Alia
Kurrë nuk paskësh mundur
Të ngrihej nga shtrati
Me nëntë plagë
I verdhë si qiri
Dhe nuk e paska vrarë
Bajlozin e Zi
Mos qofsha në lëkurë
Të gjuhës shqipe o Zot


( Juria e konkursit letrar të manifestimit kulturor tradicional “Takimet e Gjeçovit” 2009 këtë poezi e përzgjodhi të dytën ndër dhjetë poezitë që do të lexoheshin në orën letrare të manifestimit.)







STANDARDET TONA


Asnjë dëshmori
Nuk i mërdhin dora
Në përmendore
Dhe sytë e asnjërit
Nuk janë mbërthyer
Për derë të oborrit


Asnjë fëmije në Kosovë
Ëndrrat nuk i sëmurën nga shiu


Nuk gjen askund
Askund as për be
Nuk gjen njeri
Që nuk di ta shkruajë bukur
Shkronjën A
Me të cilën fillon Atdheu
Alfabeti Abetarja Arbëria


Të gjithë e dinë se me shkronjën Sh
Fillon Shqipëria dhe me I Iliria


Dhe ekspertët konstatojnë
Janë arritur standardet
Ekspertët tanë






BISEDË E MUNDIMSHME ME AZEM BEJTËN

( Thanë diku në Republikën tonë në mënyrë
demokratike u hoq emri i tij nga një shkollë,
në kundërshtim me Kanunin e Vlerës,
në kundërshtim me Vlerat që proklamon Republika,
por pastaj thanë emri e gjaku i tij
nuk u larguaka dot nga ngjyra e Flamurit
të moçëm dhe nga syri i Lirisë,
as me shumicë absolute votash,
pra në kundërshtim me Rregullën e Demokracisë. )


Ti luftove për Arbëri
Kundër Serbisë së Parë
Kundër Serbisë së Dytë


Ç’faj tjetër bëre o Azem Bejta


Dëgjomë të lutem dëgjomë o Trim
Kanë ndryshuar format e dashurisë
Ndaj Atdheut tonë të moçëm


Janë zbuluar pamje të tjera
Për lirinë për Kosovën për Shqipërinë


Me ndihmën dhe kontributin e pakursyer
Të ekspertëve specialistëve dhe analistëve tanë
Dhe të atyre ndërkombëtarë


Ti bre Azem nuk i njeh rregullat e reja
Për lirinë e veprimeve demokratike
Për lirinë e integrimeve






ATDHEUN E DUAM


Në fjalimin e gjatë
Modern dhe standard
Atdheu përtypet
Copëtohet pjesë-pjesë


Atdheun e duam të gjithë
Ç’përrallë e bukur fëmijësh
Ç’frymëzim






AUTORËT E ATDHEUT


Atdheu nuk krijohet
Para mijëra vjetësh
Zoti e ka bërë
Të tërë


Atdheu bëhet krijohet
E bëhet i vërtetë
Nga lisat e vet
Atdheun e krijuan pastaj
Dhe vazhdojnë ta krijojnë
Nëpër harta bryme
Nëpër dëlire
Për të jetuar vetë 100 vjet
Por janë gjallë dëshmorët
Ngjizin me gjak gurët
Ujin legjendat
Dhe pushojnë dhimbjet
E tokës e të qiellit tonë
Mbushet me Bukuri Universi
Dhe bien dëshmorët
Dhe ranë ata
Në det në Valkal në Prekaz
Për të mos u krijuar asnjë Atdhe
Pa Atdhe brenda
Pak është një përkujtim
Një lule mbi varr një homazh
Nëpër përvjetorë një fjalim përsëri
Pak është një “lavdi”






MALLI PËR ÇAMËRINË


Nuk më mjafton Toka
Ta bëj një rrugëtim me ty Çamëri
Shumë e vogël mbeti toka
Për ta përjetuar gjithë atë Tragjedi
Dhe gjithë atë Bukuri o Çamëri


Kënga ime kurrë nuk fillon me fillimin e saj
Vaji im kurrë nuk mbaron me mbarimin e vet
Ti me atë Bukuri të përzjarrtë mijëra vjet
Gjuhës Sofrës vetë Bukurisë i mungon bukuria
Trup - trungut tim cung nuk i qarkullon gjaku deri në fund


Në të gjitha dasmat e Fisit na ka munguar vallja jote
Në të gjitha vajet për më të mirin na ka munguar loti yt
Por një erë gjithmonë ka fryrë me të tuat këngë
Me atë lot që është bërë shi për blerim për shpëtim
Të shpirtit tonë o Çamëri


Nuk kam Iliri për një rrugëtim me ty o Çamëri...






A KA ÇAMËRIA QIELL


Kur në burg na dhunuan
Ushtarët rezervistë të Greqisë
Një përbindësh gëlltiti
Një copë qiell një copë tokë
Të Çamërisë


Në më doni tash kaq shumë
Hapeni dritaren e shpirtit
Të shoh në ju ka mbetur aty
Ndonjë fije e qiellit
Që ma dhunuan atë ditë
Ushtarët e Greqisë


Sa zjarr ju ka mbetur gjallë
Sa dashuri për Çamëri

( Vargje që nuk u shkruan kurrë
nga Shabane Azemi, në
shtator 1944, në burgun e Filatit )




A E DËGJOJMË KAMBANËN


Në qershor 1944
Rezervisti Dhimo Pasko
Me djalin e tij Sotir Pasko
Ma vranë djalin brenda në shtëpi
Në Paramithi


Lëkurën e kokës së djalit tim
E mbaj në jetë për kujtim


Kur të vdes varrosmëni
Bashkë me lëkurën e kokës së djalit tim
Të mos e hanë qentë sërish


Ky rrëfim në mos u bëftë libër
U bëftë Kambanë
Të mos e harrojnë njerëzit tragjedinë
Të mos e harrojnë shqiptarët Çamërinë

( Vargje që nuk u shkruan kurrë nga Fatime Prenjo,
në Paramithi, në qershor 1944 )






SËRISH MUNGON


Sërish mungon
Një pemë e plagosur në Tetovë
Një arë djerre në Preshevë
Shkrumbi i një libri në Kosovë


Mungon sërish vetmi e Malësisë
Një fjalë çame e një murane
Një vështrim arbëresh i mbytur në det


Në buzë të mëngjesit
Gjumë i vjetër na tradhton


Sërish mungon sërish mungon





DHIMBJA E QYTETIT TIM


Dhimbja si të ishte zog shtegtar
Iku nga qyteti im e nxorën jashtë


Prush është vaji i jetimëve
Stuhi janë pyetjet e nënës
Udhëve të lotit pikojnë baladat


Tragjedia as letërsi as histori
Mezi mbahet ky pak qiell
Mbi Drin të Bardhë mbi lapidarë


Dhimbja iku u plagos vdiq krejt
Më zihet fryma më gëlltiti errësira
Më zunë gurët e Urës së Fshejtë





FËMIJA PA SHTËPI


Më merr vaji kur të shoh
I tëri je bërë ujë nën hijen e babait
Që të mbeti vertikalisht diku në Kosovë
Në një Diellishtë


Ta kishte lapidarin të të marrë në duar
Ty dhe lulet që i donte


Të ishte nëna e të rriteshe
Me atë gjumë fije legjendash


Nëpër këtë ujë nëpër këtë stinë
Mbill dashuri kaltërohu me sytë e babait
Qiell i Kosovës ku nuk ngjiten retë





RRETHI


Për vetminë e një lapidari
Për plagën e një dege
Për lotin tim
Në një këngë dy mijë vjeçe
Rrathë bëj rrathë bën shpirti
Rrudhën të përbirohen rrathëve
Njerëzit qytetet dashuritë







JANINA


Naim Frashëri aty
Ali Pashë Tepelena po
Ti qysh nuk erdhe
Fol Janinë ku mbete


Na mori Deti
Qiell e tokë moj Shqiponjë


A nuk patëm gjak Rozafe
A në mur nuk vumë gurë


Na ra Deti s’na la urë







FLAKËRIMA E LIRISË


Në Kosovë mijëra vjet
Liria vë në dritare të qiellit
Vetëm njërin sy
Dhe na përvëlon me atë bukuri


Liria mbjell përmendore
Gurë të ngrirë në borë në shi
Dhe prapë na mbyll njërin sy


Lirinë pastaj si mall
Si mall të kohëve moderne
Të gjallët e përhapin nëpër Atdhe


Dhe mijëra vjet si sot
Më shumë qiell më shumë tokë
Më shumë Shqipëri se Liri


Mërdhin qielli mërdhin toka mërdhin
A do t’ia veshim Flamurin
Me cohën e kuqe të gjakut


Të zhvishemi të vishemi si dikur sërish
T’ia veshim Lirinë Shqipërisë







KU IKE DORUNTINË


Çka të bëj
Të mos i ther zemra Drinit


Çka të bëj
Të mos bjerë shi mbi lapidarë
Të mos heshtin jetimët


Doruntinë kur kthehesh
A je larg





KATARSIS


Kam frikë
Frikë kam mos më zënë
Gurët e Urës së Fshejtë
Dhe muranë e shembur e Gjergjit


Kam dëshirë
Dëshirë kam
Të më marrë Doruntina
Nëpër pluhurin e fluturimit
Nën atë qiell nën atë hënë
Në udhëtimin e përjetshëm
Drejt shtëpisë
Tek imja Nënë




NJË DET LARG


Mbi dërrasën e kalbur
Të një barke të largimit
Lotova për kryetrimin
I gjallë mbërrita në Kalabri


Varret e djepat një det larg
Pastaj një det gjak
Qielli ra në ujë sepse fillonte
Prologu i teatrit të shekujve


Katarsisi aspak më afër
Se një det larg aspak
Ballkan





KAM TË FTOHTË


Kam të ftohtë
Akull jam
Tek pres sonte agun


Ujë do të bëhem
Kur të më përqafojë
Rrezja e parë e agimit


Rreth Diellit do të vërtitem
Si flutura rreth dritës


Le të digjem...






NGUSHTË


Qindra vjet
Bajlozë të zinj të kuq
Bajlozë të verdhë mbi Det


Plot bajlozë në Adriatik
Nuk më lanë të shoh dritë


Ndihem ngushtë
Vërtitem drejt meje
Shkoj tek unë


Si të mos kem hise
Në qiell në tokë në dete





SHQIPONJAT


A kanë Shqiponjat
Qiell për fluturim
Nëpër hapësirat e Lirisë
Dhe në fushën e kuqe
Të Flamurit të moçëm






PAK


Nuk ka Iliri
Nuk ka Arbëri


Pak Kosovë
Pak Shqipëri


Me ç’dashuri t’i zgjidh
Ca fije Çamërie
Ca këngë Dardanie


Janë lidhur nyjë






KU JANË NJERËZIT


Ujqit nuk janë të dëmshëm
Ia mësyjnë vathës në fshat
Por sakaq ikin
Hyjnë në përrallë
Vënë në gjumë
Fëmijët e një bote


Nuk janë të dëmshme
Dhelprat as shqiponjat
As qentë natyrisht
Ata ruajnë shtëpinë


Për besë të moçme
Kafshët e malit
Nuk janë të dëmshme...





DASHURI ATDHETARE


Kur keni bërë fotografi me Atdheun
Ju që e keni dashur dhe e doni shumë
Çka keni bërë
Kur ju ka mbetur jashtë fotografisë
Kosova Presheva Çamëria
Ose ndonjë dhimbje tjetër e Shqipërisë





NJË DET NDËRMJET


Çdo perlë në det
Është lot i ngrirë arbëresh
Që rigoi duke lënë Arbërinë


Secila perlë në det
Është lot i ngrirë arbëresh
Që nga qielli i zemrës rigoi
Duke ikur andej
Dhe duke mos u kthyer më këndej


Ra në det loti
Duke mos lundruar drejt nesh
Asnjë varr asnjë djep arbëresh


Një det ndërmjet një det
Nuk ndizet kënga
Nuk e prek qiellin vallja


Nuk mbulohet varri
Nuk përkundet djepi
Pa pjesën e bukurisë së vet


Një det ndërmjet një det



Për"Sofra poetike": Haxhi Muhaxheri

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen